مراکز خرید باكو

معرفی بهترین مراکز خرید باکو
معرفی بهترین مراکز خرید باکو
مراکز خرید باکو،انتخابی عالی برای گشت و گذار و تفریح و البته خرید هستند که به شما امکان معاشرت با مردم بومی و آشنایی با فرهنگ آذربایجان را می دهند.
باکو،پایتخت آذربایجان،درسال های اخیر به مقصد سفر ایرانی ها تبدیل شده است و از این رو، تور باکو طرفداران زیادی دارد.این شهر که مرکز اصلی جذب گردشگران در کشور به حساب می آید،انواع فرصت های تفریح،استراحت،خرید،خوردن غذاهای خوشمزه و غیره را برای گردشگران فراهم می کند.علاوه بر جاهای دیدنی باکو،یکی از مواردی که به خاطرات سفر را به یادگار می گذارد،خرید سوغاتی است و در این شهر زیبا می توانید به سراغ مراکز خرید متعددی بروید که شامل خیابان های مرکزی شهر،بازار های عمومی،مراکز خرید،مراکز فروش وسایل دست دوم،اوت لت متروها و...می شود.
به طور کلی،کمتر کسی پیدا می شود که هنگام سفر به مراکز خرید نرود،زیرا اکثر افراد از خرید لذت می برند و برایشان نوعی تفریح محسوب می شود.آن دسته از افرادی نیز تمایلی به گذراندن وقت در بازارها و مراکزخرید ندارند،حداقل برای خرید سوغاتی به این مکان ها سر میزنند.بی شک کسب اطلاعات درباره این مراکز به شما امکان می دهد تا خرید خوبی داشته باشید.به همین منظور در این مقاله قصد داریم،بهترین مراکز خرید باکو را به شما معرفی کنیم تا بسته به علاقه و بودجه خود دست به انتخاب بزنید.

بهترین زمان خرید از باکو
بهترین زمان خرید از باکو
در پایان هر فصل از سال،فصل حراج باکو شروع می شود و گردشگرانی که در این زمان به پایتخت آذربایجان سفر می کنند، می توانند خریدهای خوبی انجام دهند.هنگام برگذاری جشن ها و وسال نو نیز فروشگاه های مختلف سطح شهر محصولات شان را حراج می کنند.
به طور کلی خرید در باکو به صرفه نیست و علت آن به نرخ گران واحد پولی آذربایجان(منات)نسبت به ریال بر می شود.همچنین بسیاری از اجناس موجود در مراکز خرید این کشور بسیاری با کیفیت و از برند های مطرح جهان هستند که بی شک قیمت های بالایی دارند.

مرکز خرید مترو پارک/MetroPark Shopping Mall
مرکز خرید مترو پارک/MetroPark Shopping Mall
مرکز خرید مترو پارک از دیگر مراکز خرید مدرن باکو است که در سال 2012 آغاز به کار کرد.این محل،شما را به گردشی چند ساعته و مفرح دعوت می کند تا در میان فروشگاه های مختلف آن بگردید و خرید فوق العاده ای داشته باشید.
در مرکز خرید مترو پارک باکو علاوه بر کالاهای تولید داخلی آذربایجان،اجناس برند و گران قیمت یافت می شود و به این ترتیب،هرکسی با سلیقه های مختلف می تواند کالاهای مورد نظر خود را بخرد. فروشگاه های موجود در این مرکز  هفت طبقه از پوشاک و کیف و کفش تا اکسسوری و زیور آلات، لوام منزل و لوازم الکترونیکی را می فروشند و دستتان برای انتخاب باز است.
مرکز خرید مذکور فقط به خرید خلاصه نمی شود و جای خوبی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت است و می توانید از سالن بدنسازی،شهربازی هپی لند،بولینگ،سالن زیبایی،سینما،مرکز اسپا و سلامت و فودکورت آن نهایت لذت را ببرید.این مرکز زیبا و جذاب دارای تعداد زیادی کافه،رستوران و فست فود است که گزینه ای عالی برای استراحت و صرف یک وعده غذای خوشمزه هستند.
معماری مرکز خرید نیز یکی دیگر از بخش های جالب توجه آن است که به خصوص در طول شب با نورپردازی های جذاب،چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.
آدرس:آذربایجان،باکو،خیابان تبریز

پورت باکو مال/Port Baku Mall
پورت باکو مال/Port Baku Mall
پورت باکو مال یا مرکز خرید خلیج باکو،بیش از 30 هزار متر مربع مساحت دارد که در سال 2014 در سه طبقه افتتاح شد.اینجا مرکز خریدی مجلل،زیبا و با انبوهی از برندهای معروف دنیا است.
که می توانید بهترین برندهای پوشاک را در آن پیدا کنید.علاوه بر اجناسی نظیر کیف و کفش،عطر و ادکلن،اسباب بازی،لوازم آرایشی،لوازم الکترونیکی،لوازم منزل و...که در این مرکز به فروش می رسد، فروشگاه های لوکس متعددی نیز در اینجا فعالیت می کنند که از آن جمله می توان به برندهای مطرح رالف لورن،پرادا و بربری اشاره کرد.به همین دلیل،قیمت اجناس این مرکز بسیار بالاست و در صورتی که قصر خرید برندهای لوکس را دارید،باید بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید.
حدود 50 مغازه در طبقه همکف پورت باکو مال به چشم می خورد که شامل مغازه های پوشاک، رستوران و کافه، آسانسور،پله برقی و سرویس بهداشتی می شود.طبقه دوم به مد و پوشاک، لوام آرایشی، لوازم خواب و غیره اختصاص دارد.در طبقه سوم نیز می توانید از رستوران ها و کافه،مغازه پوشاک کودک،اسباب بازی فروشی و...استفاده کنید امکانات همچون پارکینگ،دستگاه خود پرداز،مرکز خدمات مشتری و اتاق تعویض پوشاک نیز در این محله در نظر گرفته شده است.
ساعت کاری: از 10 تا 22
آدرس:آذربایجان،باکو،نفتچیلار،پورت باکو مال

مرکز خرید گنجلیک/Ganjlik Mall
مرکز خرید گنجلیک/Ganjlik Mall
مرکز خرید گنجلیک با مساحت 50 هزارمتر مربع یکی از بزرگ ترین مراکز خرید باکو است که به دلیل قرار گیری در نزدیکی ایستگاه مترو و محله ای به نام گنجلیک،به این نام خوانده میشود.این سازه هفت طبقه ای عظیم برای 400 خودرو و جای پارک دارد و با داشتن برندهای معروفی همچون لاکوست،پول اند بیر،کارن میلر،منگو،زارا،نیویورکر،ماوی، ال سیوایکیکی و...مکان خوبی برای خرید پوشاک است.علاوه بر این،می توانید از میان مغازه های فروش عطر و لوازم آرایشی،لوازم جانبی و کیف،لوازم خانگی،ساعت و جواهرات،اسباب بازی و...کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنید.
ضمن اینکه امکانات رفاهی از قبیل شهربازی،سینما،بولینگ،فود کورت،انواع رستوران و کافی شاپ برای رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.جالب اینکه بزرگ ترین سینمای کشور آذربایجان به نام دالبی اتمز در سال 2016 در این مرکز خرید افتتاح شد که فیلم های با کیفیتی را با جلوه های شنیداری به نمایش میگذارد.
این مرکز خرید در نزدیکی متروی شهری قرار دارد از همین رو،گردشگران به راحتی به آن دسترسی دارند و در گروه مراکز خرید محبوب جای می گیرد.
ساعت کاری:از ساعت 10 تا 22
آدرس: آذرباجان،باکو، 3 فتح علی خان خویسکی،مرکز خرید گنجلیک

مرکز خرید پارک بلوار/Park Bulvar mall
مرکز خرید پارک بلوار/Park Bulvar mall
مرکز خرید پارک بلوار در مساحتی بالغ بر 17 هزار متر مربع و در 6 طبقه درسال 2010 افتتاح شد و با معماری جذاب خود که تر کیبی از معماری شرقی و هنرهای غربی است،نگاه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند.
مرکز خرید پارک بلوار با معماری جذابش،نگاه بازدیدکنندگان را به خود خیره می کند این محل نه تنها برای گردشگران،بلکه برای ساکنان باکو نیز جذابیت دارد،مخصوصا که در نزدیکی ایستگاه مترو قرار گرفته است و با پنج دقیقه پیاده روی می توان به آن دسترسی داشت.طیف وسیعی از محصولات از پوشاک و کیف و کفش تا جواهرات و...در اینجا وجود دارد ،همچنین امکان خرید از برندهای نام آشنایی چون پیر کاردین،بنتون،منگو،آدیداس،کالینز و غیره نیز برایتان مهیا است.
مرکز خرید شکیل و مدرن پارک بلوار مجهز به امکاناتی چون سینما،سینمای چندبعدی،آتیله عکاسی،سوپر مارکت،پارکینگ،آسمان نما و فودکورت است و گردشگران در کنار خرید می توانند حسابی خوش بگذارنند.برای صرف غذا نیز کافی است و گردشگران در کنار خرید می توانند حسابی خوش بگذرانند.برای صرف غذا نیز کافی است به طبقه دوم بروید و از غذاهای لذیذ کافه ها و رستوران های متعددی آن لذت ببرید و قدری استراحت کنید.از جمله غذاهایی که در منوی رستوران ها به چشم می خورد،می توانید غذاهای ترکی،روسی،ایتالیایی،چینی،مکزیکی و آذربایجانی را سفارش دهید.
ساعت کاری:از ساعت 10:00 تا 22:00
آدرس:جمهوری آذربایجان،باکو،بلوار پریمورسکی،خیابان نفتچیلار،مرکز خرید پارک بلوار

مرکز خرید آیگون/Aygun Mall
مرکز خرید آیگون/Aygun Mall
مرکز خرید آیگون بازاری کوچک در شهر باکو است که فروشگاه های شیک و زیبایی دارد.در این محل می توانید از میان لباس های چشم نواز و ارزان قیمت،کفش،لوازم جانبی،عطر،لوازم آرایشی و لباس  کودکان دست به خرید بزنید.
پس از یک خرید خوب، وقت آن است که خستگی خود را از بین ببرید.فقط یک بسته پاپ کورن بگیرید و در مرکز سرگرمی بولینگ بازی کنید و بگذارید فرزندانتان در فضای خودشان لذت ببرند و از انواع مختلف بازی های استفاده کنند.در نهایت نیز یک وعده غذای خوب در رستوران ها یا کافه های کوچک آن نوش جان کنید.
با این اوصاف می توان گفت که مرکز خرید آیگون،محلی ایدئال برای کسانی است که می خواهند اوقات خوبی را در کنار خانواده و فرزندان خود بگذرانند.
ساعت کاری:از ساعت 8:00 تا 22:00
آدرس:آذربایجان،باکو،جاده گنجلیک29، مرکز خرید آیگون

مرکز خرید 28 مال/Mall 28 Baku
مرکز خرید 28 مال/Mall 28 Baku
مرکز خرید 28 مال یکی دیگر از مراکز خرید باکو است که به واسطه دسترسی آسان به آن محبوبیت بی نظیری بین خریداران محلی دارد و هم اکنون بیش از یک میلیون بازدید کننده در ماه جذب می کند.این مرکز خرید در سال 2012 درهای خود را به روی عموم مردم گشود و درست در قلب پایتختو در مجاورت بزرگ ترین ایستگاه مترو این شهر قرار دارد.در 5 طبقه آن انواع فروشگاه دیده می شود که در این میان، 70برند مشهور خودنمایی می کنند که برخی از آن ها عبارت اند از زارا ،گپ،نکست و منگو.
کالاهایی نظیر پوشاک مد روز خانم ها و آقایان،زیور آلات،عینک آفتابی و طبی،کیف و کفش،لوازم ورزشی،الکترونیکی و وسایل خانگی و اسباب بازی از جمله مواردی هستند که می توانید در سبد خرید خود قرار دهید،به ویژه که اجناس موجود در آن قیمت های خوبی دارند.بخش هایی چون 16 رستوران و کافه متنوع  و با کیفیت نیز در این مرکز فعالیت می کنند که فرصت خوبی برای استراحت و صرف غذا به حساب می آیند.وجود سینمای 28،محبوبیت ترین سینمای شهر باکو،در طبقه آخر این مجموعه نیز مزید بر علت شده است تا گردشگران زیادی بازدید از آن را از دست ندهند.میز خدمات مشتریان،سرویس بهداشتی،شهر بازی کودکان و پارکینگی با ظرفیت 350 خودرو  نیز سایر قسمت های مرکز خرید 28 را تشکیل می هند.
ساعت کاری:از ساعت 10 تا 22
آدرس: آذربایجان،باکو،خیابان آزادلیگ 15،مرکز خرید 28 مال

مرکز خرید نرگیز/Nargiz Shopping Mall
مرکز خرید نرگیز/Nargiz Shopping Mall
مرکز خرید نرگیز یا مرکز خرید نرگس که در سال 2007 افتتاح شد،در میدان فواره ها در مرکز باکو قرار دارد و در نتیجه گردشگران به راحتی به آن دسترسی دارند. در اینجا می توانید ازبرند های شناخته شده  جهان نظیر چارلز،ال سی وایکیکی،ریباک،کیت،زارا و برشکا خریداری کنید،به چندین کافه و رستوران در تراس باز یا رستوران مک دونالد بروید و خود را به یک وعده غذای خوشمزه مهمان کنید.این مرکزسه طبقه فقط7500متر مربع مساحت و 40 فروشگاه دارد و به همین دلیل با صرف زمان کوتاهی می توانید در آن بگردید و اجناسی از قبیل پوشاک،لوازم خانگی،هدیه و سوغات،کفش و کیف و لوازم جانبی و...را بخرید.
در طبقه همکف مرکز خرید نرگیز،کالاهای متنوعی همچون لوازم جانبی،ساعت،تلفن همراه و عطر وجود دارد که برای بسیاری از مشتریان جذاب است.در طبقه اول فروشگاه های لباس زنانه و مردانه و بچه گانه، کفش و کیف فعالیت می کنند.در واقع با توجه به تقاضای زیاد مصرف کننده و همچون طیف وسیعی از کالاها،وسیع ترین طبقه برای این امر اختصاص یافته است.در طبقه سوم نیز علاوه بر رستوران و کافه در زیر یک گنبد، 9 مغازه فروش جواهرات وجود دارد.
ساعت کاری:از ساعت 10تا22
آدرس:آذربایجان،باکو1500،مرکز خرید نرگیز

مرکز خرید اف باکو/AF Mall
مرکز خرید اف باکو/AF Mall
مرکز خرید اف باکو از مرکز خرید کوچک باکو است که در سال 2011 فعالیت خود را درست در مرکز شهر باکو در حوالی ایستگاه مترو 28 مه آغاز کرد.
فروشگاه های پوشاک،کیف و کفش،لوازم آرایشی و...بخش های مختلف این مرکز را تشکیل می دهند و علاوه بر فروشگاه برند لباس ورزشی،یک رستوران،باشگاه ورزشی و سوپر مارکت در آن وجود دارد. دربرخی طبقه های آن نیز تعدادی مرکز زیبایی و اداره به چشم می خورد.
ساعت کار: همه روزه از ساعت 9:30 تا 18 و یکشنبه ها تعطیل
آدرس:آذربایجان،باکو،خیابان صمد ورگان،مرکز خرید اف باکو

خیابان نظامی/Nizami street
خیابان نظامی/Nizami street
به فکر خرید هر چیزی که باشید،مطمئنا آن را در خیابان نظامی پیدا خواهید کرد.اینجا از معروف ترین خیابان های خرید باکو است،یک خیابان پیاده رو شلوغ با فروشگاه های متنوعی از جمله اوت لت های کوچک،فروشگاه های سوغاتی و سوپر مارکت ها که هر گردشگری با به وجد آورد..

بازار و مراکز خرید ارزان باکو
بازار و مراکز خرید ارزان باکو
اکثر گردشگران عادت کرده اند که هنگام مسافرت به یک کشور خارجی،همیشه از معروف ترین مکان های خرید دیدن کنند که اغلب گران ترین گزینه ها را در اختیارشان می گذارد.این موضوع امری طبیعی است،چراکه شما به عنوان گردشگر وارد کشوری می شوید که شناختی از آن ندارید.با این حال،در سفر به باکو می توانید روش دیگری را امتحان کنید که به مراکز خریدی سر بزنید محصولات با کیفیت تقریبا  یکسان را با قیمت پایین به شما ارائه می دهند.
در بازارهای محلی باکو از اجناس قدیمی و کهنه تا محصولات غذایی و سوغاتی فروخته می شود و اگر مایل به بازدید از این بازار هستید،ترجیحا از یک راهنمای تور با پذیرش هتل بخواهید مسیر را به شما نشان دهد.از آنجا که مردم باکو،به خصوص در محله های دور از مرکز شهر،به زبان انگلیسی تسلط ندارند،برقراری ارتباط با انها کمی دشوار است،گرچه تعدادی از مردم بومی قدری زبان فارسی را می دانند و بعضی کلمات شما را متوجه می شوند.

مرکز خرید صدرک/Sederek Shopping Centre
مرکز خرید صدرک/Sederek Shopping Centre
مرکز خرید صدرک باکو با مساحتی حدود 100 هکتار،بازار بسیار بزرگی است که همه نوع کالایی با قیمت مناسب در آن پیدا می شود.
این مرکز در قسمت جنوب غربی شهر و منطقه لوکباتان قرار گرفته است و نکته منفی آن شاید فاصله اش از مرکز شهر باکو  باشد که دسترسی به آن را کمی دشوار می کند. با این حال،اگر به دنبال انواع پوشاک کیف و کفش،لوازم الکترونیکی،لوازم منزل،لوازم آرایشی و بهداشتی هستید،این محل می توانید پاسخگوی نیاز شما باشد.پس از خرید و گشت و گذار می توانید از سالن اسپا،کافه و رستوران آن نیز بهره مند شود.
ساعت کاری:از ساعت 8:00 تا 1800
آدرس:Baku-Alat-Gazakh-Georgia Highway, AZ1063, Azerbaijan

بازار روس‌ها/The Russian Flea Market
بازار روس‌ها/The Russian Flea Market
از دیگر بازارهای باکو می توان به بازار روس ها اشاره کرد که در منطقه سانبونچو Sanbunchu واقع شده است.
بازار دست دوم یک بازار محبوب آخر هفته است که به عرضه  لباس های قدیمی،لوازم آشپزی،مبلمان،عتیقه،تندیس های آلمانی،ساعت های برنزی و وسایل الکترونیکی اختصاص دارد.در حقیقت،در این محل از سوزن تا وسایل خانه دیده می شود که قیمت های بسیار پایینی دارند.
این بازار در گذشته با نام بازار روسی شناخته می شد،چراکه اکثر فروشنده های آن روسی بودند،اما در حال حاضر،فقط پنج درصد آن ها اهل روسیه هستند. مردم می گویند که سنت فروش وسایل قدیمی و دست دوم در این بازار توسط روس ها رقم خورد که به فکر کسب درآمد اضافی در دوران سخت شوروی بودند.
ساعت کاری:شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت 9:00 تا 16:00

تازه بازار/Taza Bazar
تازه بازار/Taza Bazar
تازه بازار با حدود 70 سال قدمت،یکی از قدیمی ترین مراکز خرید باکو در مرکز شهر است که بیشتر به خاطر عرضه غذاهای تازه و با کیفیت نظیر غذاهای دریایی،ادویه جات،مربا،عسل،میوه های تازه و خشک،محصولات لبنی،گوشت و حتی خاویار شناخته می شود.
این بازار به واسطه قیمت های مناسب و کیفیت طبیعی محصولات،نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. ضمن اینکه به خاطر وجود غرفه های محصولات محلی،سرامیک،فرش و روسری های ابریشم،اینجا  محلی عالی برای خرید و سوغاتی به حساب می آید.
ساعت کاری:از ساعت 9:00 تا 18:00
آدرس:آذربایجان،باکو،خیابان های صمد ورگان،تازه بازار

بازار سبز یاشیل/Yasil Green Market
بازار سبز یاشیل/Yasil Green Market
بازار سبز یاشیل جزو معروف ترین بازارچه های محلی شهر محسوب می شود که به قیمت محصولات آن بسیار ارزان تر از سوپر مارکت های باکو است و با کمی چانه زنی می توانید خرید ارزان و به صرفه ای داشته باشید.
در این بازار انواع میوه،سبزیجات،محصولات لبنی،گوشت و محصولات محلی به فروش می رسد و نه تنها محلی ها عاشق خرید از آن هستند،بلکه گردشگران نیز فرصت معاشرت با مردم بومی و آشنایی با فرهنگ کشور و خرید محصولات ارگانیک و تازه محلی را پیدا می کنند
ساعت کاری:از ساعت 6:00 تا 22:00
آدرس:آذربایجان،باکو،خیابان Khatai،بازار سبز یاشیل

بازار ایچری شهر/Icheri Sheher
بازار ایچری شهر/Icheri Sheher
ایچری شهر یکی از مناطق تاریخی و گردشگری باکو است که به خاطر مغازه های فروش اشیا قدیمی و سنتی آذربایجان،رستوران های غذاهای سنتی،کوچه های باریک و سنگ فرش،مکان های دیدنی متعدد،گردشگران نباید گشت و گذار در آن را از دست بدهند.هنگام قدم زدن در خیابان های این منطقه شاهد فرش های سنتی آذربایجان،سوغاتی های معمولی مانند جاکلیدی،یادگاری های زمان شوروی و غیره خواهید بود.در کنار خرید می توانید از دکه های فروش خوراکی و فست و فودهای بسیار خوشمزه با گوشت تازه محلی و قیمت بی نظیر نهایت استفاده را ببرید.
ساعت کاری:از ساعت 8:00 تا 22:00
آدرس:آذربایجان:باکو،ایچری شهر